Pagina's

woensdag 13 augustus 2014

Vakantie bookhaul

Ik ben op vakantie geweest naar Engeland, in de omgeving van Oxford om precies te zijn. Ik lees graag Engelse boeken, maar in Nederland zijn Engelse boeken vooral goed verkrijgbaar via internet. Dus dit was een mooie gelegenheid om eens te kijken in een Engelse boekhandel. Ik ben in twee boekwinkels geweest, Blackwells en Waterstones. Beide boekhandels hadden met meerdere verdiepingen. Ik vond het erg mooie boekwinkels en ben in beide dan ook meerdere keren geweest en kon het dan ook niet laten een aantal boeken aan te schaffen. Dus hierbij mijn vakantie bookhaul.




Ik heb twee boeken gekocht die ik op mijn verlanglijstje had staan en twee andere.
Bij Waterstones kocht ik "The Book of Life"  van Deborah Harkness hardcover editie. Ik wilde graag de hardcover editie, omdat ik van deel twee ook de hardcover editie heb. In de boekhandels waar ik ben geweest, hadden ze vaak een aantal pond korting op nieuw uitgebrachte boeken en op dit boek had ik drie pond korting, dus dat was mooi meegenomen. Het boek kostte uiteindelijk 13 pond. Dit boek stond al een hele tijd op mijn verlanglijstje en kwam in juli eindelijk uit. Het is het laatste deel van de Allerzielen trilogie en ik ben erg benieuwd hoe het af gaat lopen met Diana en Matthew. Ik kan niet wachten om hier in te beginnen, maar wil eerste de eerste twee delen nog herlezen. Op dit moment ben ik halverwege deel twee. De Nederlandse editie heet "Boek des levens" en komt op 26 augustus uit.

Daarnaast kocht ik nog drie boeken bij Blackwells. Daar was een actie "buy 3, get one free" actie, oftewel drie halen, twee betalen, dus ik kon het niet laten om drie boeken te kopen. "Graduation Day" van Joelle Charbonneau, Nederlandse titel "Het examen", wilde ik sowieso hebben en stond hoog op mijn verlanglijstje. Ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat met Cia. Daarnaast heb ik "The Book Thief" van Markus Zusak en "Half Bad" van Sally Green, Nederlandse titel "Half zwart",  uitgezocht. Beide boeken heb ik vaak voorbij zien komen de laatste tijd en ben ik erg benieuwd naar.

Het boek van Sally Green gaat over Nathan, die een beruchte zwarte heks als vader heeft en een witte heks als moeder had. De witte heksen zijn bang voor hem en wanneer hij zeventien wordt, kan hij alleen overleven als zijn vader hem drie inwijdingsgeschenken geeft om Nathan zijn zwarte magie te laten erven. Dus Nathan moet ontsnappen en zijn vader vinden. Kan hij ontsnappen en zijn vader op tijd vinden om te overlever? Het is een young adult fantasy boek, dat vind ik vaak wel leuke boeken, dus ik hoop dat dit ook een goede keus was.

"The Book Thief" speelt zich af tijdens tijdens de Tweede Wereldoorlog en de hoofdpersoon is Liesel, een meisje dat door haar moeder is ondergebracht bij een pleeggezin. Een van haar geliefde bezittingen is een zwart boekje, dat ze vond op het graf van haar broertje. Later breidt ze haar collectie "schatten" uit en wordt ze een boekendief. Ik lees niet heel veel verhalen die zich in de oorlog afspelen, omdat die verhalen al snel vrij heftig en zwaar zijn. Af en toe lees ik er eentje en deze sprak me aan, omdat ik het idee heb dat boeken er een belangrijke rol in spelen.

Ik ben erg blij met de boeken die ik gekocht heb. Bij beide boekhandels hadden ze acties, waar je door meerdere boeken te kopen korting kreeg. Dat is in Engeland mogelijk, omdat ze daar in tegenstelling tot Nederland geen vaste boeken prijs hebben.

Heb jij één van deze boeken? Welk boek ben jij benieuwd naar?

2 opmerkingen:

  1. Leuk om te zien dat we van dezelfde boeken houden. De bovenste drie van je stapel heb ik reeds in het nederlands in de kast staan. Het onderste boek is een exemplaar waar ik al naar aan het aftellen ben vanaf ik 'De schaduw van de nacht' heb uitgelezen. Dat was twee dagen nadat het uitkwam, dus dat wachten duurt ondertussen wel erg lang. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb jij dan nog een aanrader voor mij?

    BeantwoordenVerwijderen