Pagina's

dinsdag 8 juli 2014

Filmrecensie - 22 Jump Street



22 Jumpstreet, actie-komedie
Regie Phil Lord en Chris Miller, juni 2014

"In de actie-komedie 22 Jump Street gaan de agenten Jenko (Channing Tatum) en Schmidt (Jonah Hill) opnieuw undercover als de broers Doug en Brad McQuaid. Ze moeten als eerstejaars studenten op de universiteit proberen uit te zoeken wie er achter de nieuwe drugssensatie zit genaamd WHYPHY. Jenko wordt al snel omarmd door het populaire American football team en Schmidt probeert de nerdy art-scene te infiltreren. Als blijkt dat de twee agenten hele andere ideeën hebben over hoe ze het beste de zaak op kunnen lossen komt hun vriendschap onder druk te staan"

Twee weken geleden heb ik 22 Jump Street in de bioscoop gezien. We gingen erheen, omdat de film zowel voor jongens, geen chickflick, als voor meisjes, geen echte actiefilm, leuk zou zjin. Toen ik erheen ging had ik geen hele hoge verwachtingen, want actie-komedies vindt ik vaak wat flauw. Maar 22 Jump Street heeft me positief verrast, ik vond de film erg leuk!

De eerste keer infiltreerden Jenko en Schmidt een high school, deze keer moeten ze undercover op een universiteit. Het verhaal sprak me erg aan, het was niet té voorspelbaar zoals bij veel van dit soort komedies. Ook vond ik het goed dat er duidelijk gemaakt werd dat Schmidt en Jenko eigenlijk veel te oud waren voor de universiteit, wat voor grappige situaties zorgde. Want in sommige films valt het andere personages niet op als dat hoofdpersonages duidelijk veel ouder zijn. Van tevoren verwachtte ik veel te flauwe en net wat té grove humor, maar ik heb het grootste deel van de film hardop gelachen. Het was echt een grappige film. Schmidt en Jenko waren een samen een leuk duo om naar te kijken en natuurlijk is het een leuke bijkomstigheid dat Channing Tautum een van hen speelt. Ook moet je niet vergeten de aftiteling te bekijken, want die is ook erg grappig.

Ik heb 21 Jump Street niet gezien, maar die wil ik na het zien van 22 Jump Street wel graag een keer zien. Het maakte voor het verhaal weinig als je 21 Jump Street niet gezien hebt. Hoewel de film misschien minder leuk is als je 21 Jump Street al hebt gezien, omdat het hetzelfde idee heeft alleen dan op een universiteit in plaats van een high school.  22 Jump Street vind ik echt een aanraden, een hele grappige film die voor iedereen leuk is.

Heb jij 21 en/of 22 Jump Street gezien?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten