Pagina's

zondag 13 juli 2014

Recensie - De sterren & ik

Afgelopen week was ik een paar dagen op mijn (studenten)kamer. Ik was "Miss Peregrine's Home for Pecular Children" aan het lezen, maar wilde dat boek niet midden in de nacht lezen. Op mijn kamer heb ik niet zoveel boeken liggen, het grootste deel van mijn boeken ligt "thuisthuis" oftewel bij mijn ouders, zo ook de boeken die op mijn TBR list van deze zomer staan. Een van de boeken die wel op mijn kamer lag, was "De sterren & ik". Daarom is het eerste boek wat ik deze zomer uit lees "De sterren & ik" van Jemma Forte geworden.

De sterren & ik - Jemma Forte
Uitgeverij Luitingh - Sijthoff, november 2011
416 pagina's, ISBN 978 90 218 0580 8
"Iedereen wil beroemd zijn, toch? Jessica Granger niet. Haar ouders zijn beroemde acteurs uit James Bond films, maar zij hoeft al die aandacht niet. Om aan het sterrenbestaan te ontsnappen verhuist ze van Hollywood naar Londen, waar niemand haar kent. Ze vindt een baan bij een populaire tv-show, maar het wordt steeds moeilijker om de leugentjes over haar achtergrond vol te houden. Wanneer ze valt voor collega Paul, wil ze hem het liefst de waarheid vertellen. Maar ziet hij haar dan nog wel zitten?"
Het boek leest lekker vlot door en ik wilde door blijven lezen. Met Jessica kon in het begin goed meeleven, want altijd de "dochter van" zijn, moet niet makkelijk zijn. Maar verder in het verhaal, vond ik dat ze wel heel veel achter ging houden, wat mij een beetje tegenstond. Wat ik wel erg leuk vond, is het Bond-thema in het boek, dat een soort van achtervolgt Jessica de hele tijd. Haar vader speelde James Bond, haar moeder was een Bond girl en bij de tv-show waar Jessica werkt gaan ze een James Bond special maken. Hierdoor hebben haar collega's het veel over haar ouders, wat het soms moeilijk maakt voor Jessica, maar grappige situaties oplevert. Het plot was een beetje voorspelbaar dat vond ik opzich niet erg, alleen had het wat meer uitgewerkt mogen worden. Er werd de hele tijd naar het plot toegewerkt, haar identiteit die bekent werd, maar het verhaal was daarna snel afgelopen. Voor mijn gevoel had daar meer mee gedaan kunnen worden.

Het is een leuk boek voor op vakantie of voor tussendoor, omdat het lekker weg leest en moeilijk weg te leggen is. Maar, wat mij betreft, geen must read, daarvoor vond ik het plot niet leuk genoeg.

Heb jij dit boek gelezen?

Geen opmerkingen: