Pagina's

woensdag 2 juli 2014

My summer to be read list

Een van de leukste dingen van de zomer vind ik dat ik genoeg tijd heb om boeken te lezen. Ik wil boeken gaan lezen die al een tijdje op mijn boekenplank staan lezen en ook een paar boeken die net uitgekomen. Ik vertel je welke boeken ik komende zomer graag wil gaan lezen.


Allegiant - Veronica Roth
Het derde deel van de divergent serie. Ik ben er al een keer begonnen in, maar ben ik op een kwart gestopt met lezen. Ik denk dat dit komt, omdat ik toen net de eerste twee delen vrij snel achterelkaar heb gelezen en op een of andere manier toe was aan een ander verhaal. Toch wil ik graag weten hoe de serie afloopt. Ik denk dat ik dit boek als een van de eersten ga lezen.

The Fault in Our Stars - John Green
Dit boek heb ik vorig jaar al gelezen, maar ik wil het graag opnieuw lezen voordat ik de film ga bekijken om het verhaal weer helemaal te weten.

The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky
Dit boek wil ik al een tijdje lezen, maar ik kom er steeds niet aan toe. De film wil ik graag zien, maar ik moet van mezelf eerst het boek lezen. 

Miss Peregrine's Home for Pecular Children - Ransom Riggs 
Over dit boek heb ik veel goede recensies gelezen, maar op een of andere manier pak ik het steeds niet van mijn boekenplank. Deze zomer wil ik eindelijk dit boek gaan lezen.

De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween - Jonas Jonasson
"Allan wordt 100 en dat wordt groots gevierd in het bejaardentehuis, behalve dan dat de jarige het op zijn heupen krijgt en kort voordat het feest losbarst, vertrekt. De tijd die hem rest kan hij beter besteden, vindt hij en hij klimt uit het raam en verdwijnt. Pers en wethouder hebben het nakijken."
Door een aantal recensies die ik heb gelezen, ben ik erg benieuwd naar dit boek. Een genre dat ik niet heel vaak lees, maar wel vaker wil gaan lezen.

Droomreis - Milly Johnson
Vier vriendinnen op een onvergetelijke reis.
"Als tienermeisjes dromen hartsvriendinnen Ven, Roz, Olive en Frankie van een toekomst vol succes, liefde en avontuur. Vijfentwintig jaar later werkt Olive fulltime als schoonmaakster om haar luie man en vreselijke schoonmoeder te onderhouden, staat Roz' huwelijk op sprinten en praten Frankie en Roz niet meer met elkaar. Ven is vastbesloten hun vriendschap nieuw leven in te blazen. Ze herinnert haar vriendinnen aan een oude afspraak: vóór hun veertigste zouden ze samen een cruise maken. Maar zijn een blauwe lucht, zonneschijn en zestien zorgeloze dagen op zee genoeg om de problemen en eenzaamheid die thuis op hen wachten te verdrijven?"
Dit boek staat sinds eind vorige zomer op mijn boekenplank. Het lijkt mij een heerlijk luchtig boek om deze zomer lekker in het zonnetje buiten te lezen. Het boek heeft ongeveer vierhonderd pagina's, maar dat vind ik alleen maar leuk als het boek goede verhaallijn(en) heeft. 

Het Geheim van de Drie Margarets - Louise Shaffer
"Miss Peggy, dokter Maggie en Miss Li'l Bit zijn al bijna hun hele leven lang elkaars beste vriendinnen. In het stadje Charles Valley in het zuiden van de Verenigde Staten staan ze bekend als de 'drie Miss Margarets', een trio dat de wereld naar hun hand weet te zetten. De drie Margarets vertrouwen elkaar al hun geheimen toe, maar over die ene nacht die hun leven veranderde praten ze vrijwel nooit. Dertig jaar geleden hebben ze voor eigen rechter gespeeld en nu brengen de komst van een vreemdeling en een tragisch sterfgeval onvermijdelijk een golf van herinneringen op gang. Terwijl de drie Margarets vechten on hun explosieve geheim te bewaren, worden hun vriendschap, loyaliteit en eer op een ongekende manier op de proef gesteld."
Dit boek heb ik al een aantal jaar, maar op een of andere manier kies ik het nooit uit om te gaan lezen. Het is niet een genre wat ik snel uitkies, maar de beschrijving spreekt me wel aan. Ik ben erg benieuwd of ik door het boek heen kom en of het een goed boek is.

Graduation Day - Joelle Charbonneau
Dit boek staat al een hele tijd op mijn verlanglijstje, maar het is pas in juni verschenen, ik hoop het snel aan te kunnen schaffen. Het is het derde en laatste deel van de Testing serie. Deel één en twee had ik beide binnen enkele dagen uit en ik verwacht dat dit ook met dit deel het geval is.

Acht boeken lezen in iets minder dan twee maanden moet te doen zijn. Nu is alleen de vraag of het ook daadwerkelijk deze boeken zijn die ik aan het eind van de zomer gelezen heb. Welke boeken wil jij deze zomer gaan lezen? Heb jij een van deze boeken al gelezen en wat vond je ervan?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten